Mijn foto
Vivre²
Gent, Belgium
Stars are not born, they are styled. Personal shopping, fashion advice, fashion news, webshops and many more...
Mijn volledige profiel tonen
Mogelijk gemaakt door Blogger.

Volgers

wibiya widget

vrijdag 20 augustus 2010

Basic friday: riemen

Aangezien onze basic friday alweer eventjes geleden is, gaan we toch wat lekker snoepgoed bovenhalen. Deze vrijdag draait alles rond riemen. Uiteindelijk kan een mens toch nooit genoeg riemen hebben... (of zeg ik dat bij alles?) Anyway, laten we even van naderbij bekijken welke soorten riemen er voornamelijk bestaan en waarop je ze het beste draagt.

1. de brede riem: Sinds deze riem enkele jaren geleden compleet mode werd, liep half vrouwelijk Belgiƫ rond met een riem in de taille op een langer shirtje. Jammer genoeg zet deze trend zich voort... Ik ben zelf van mening dat heel wat mensen dit type riem verkeerd dragen. Heel veel vrouwen dragen ze op de heupen, terwijl ze een zandloper of peervormig figuur hebben. Dit zorgt er enkel voor dat je de heupen optisch gaat verbreden. Draag deze riem waar hij het best tot zijn recht komt; in de taille. Een goed aansluitend exemplaar kan afslankend werken. Ook de exemplaren die enkel tot versiering dienen (foto 3) zijn altijd goed om de outfit te "pimpen"

2. de smalle riem: Dit is de riem die het meest nuttig is, in zovere dat we mode nuttig kunnen noemen. Dit exemplaar gebruiken we vooral om onze kledingstukken omhoog te houden. Soms kunnen ze wat saai zijn, maar tegenwoordig zijn er heel wat leuke variaties op. Ik ga voor de luipaardprint (wat een verrassing..) maar ook de exemplaren met studs kunnen me bekoren.

3. het koordje: niet echt een riem te noemen, maar het is me al vaak van pas gekomen, dus dan wil ik het toch graag met jullie delen. De koord draag je om je outfit een bepaalde vorm te geven, of puur als accessoire. Ik draag zoiets over een mannenhemd om een taille te creƫren, om meer vorm aan een kleedje te geven, of gewoon als losse riem die geen nut heeft. Daarin heb ik al de meest opvallende combinaties gezien, gaande van dikke schoenveters tot kabels en linten. Doe vooral waar je je goed bij voelt, laat het niet al te veel aanspannen en zorg dat alles makkelijk zit!







(urban outfitters, topshop, ralph lauren, natori, we like fashion)

2 reacties:

beneath the glass zei

ooh, i love all those belts, i need to stock up on some! and you know i'd love the leopard one, lol ;)

Fashion Nicotine zei

Ik vind de luipaard riem mooi!

Een reactie posten